Hukuka güven olmayınca

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “turpun büyüğü” operasyonunu başlatırken bu kadar büyük tepki çıkacağını düşünmüş müdür?

Yahut, emrindeki devlet kuvvetlerine bakarak, tepkiler ne olursa olsun, bastıracağını, muhalefeti daha bir zaafa uğratacağını mı hesaplamıştır?

Tam olarak bilemeyiz ama benim tahminim bu ikincisidir.

CUMHURBAŞKANI’NIN GÜCÜ

Cumhurbaşkanı, polis gücüne ve soruşturma aşamasında savcıya ve sulh hakimine emir verebilir! Zira TCK’nın 277. maddesinde yapılan değişiklikle bu kapı kanunen açılmıştı zaten. (18 Haziran 2014 günlü Torba Yasa.)

Cumhurbaşkanı devletin bütün yürütme güçlerine olduğu gibi yasamaya da hakimdir. İşte Ceza Kanunu’nda yapılan değişiklikler ve konulan ek maddeler…

Zaten “kuvvetler ayrılığının ayak bağı” olduğu görüşünde. Sekiz yıl önce Venedik Komisyonu, CB sisteminde kuvvetler ayrılığı ve yargı bağımsızlığı ilkelerinin “otoriter ve şahsi bir rejim tehlikesi” yaratacak şekilde geriletildiğini rapor etmişti. (9-11 Mart 2017, paragraf 133)

Cumhurbaşkanı, temelinde kuvvetler ayrılığı bulunan liberal demokrasinin “eski itibarını ve etkisini yitirdiğini” söylüyor. (24 Şubat 2025) Bu bakımdan, Batı’dan da büyük tepkiler beklemiyor olsa gerek. Trump zaten “dostum”dur.

Böyle bir güç, insanları olaylara öncelikle güç açısından bakmaya yöneltir.

EKONOMİNİN TEPKİSİ

Fakat siyasette güç hesabı her zaman beklenen sonucu vermez. İşte, İBB operasyonu ekonomide büyük bir türbülans yarattı.

Ekonomi dünyasının saati saatine izlediği Blooomberg şu bülteni geçti:

“Siyasi tansiyonun yükselmesi Türk lirası ve borsa üzerinde sert baskı yarattı. Bu hafta içinde lira ve Borsa İstanbul’daki hisseler, dünya genelinde en fazla değer kaybeden yatırım araçları arasında yer aldı. Türk tahvillerinde de sert düşüşler yaşandı.”

Financial Times’ın haberi:

“İmamoğlu’nun gözaltına alınması sonrası TL’de yaşanan sert değer kaybını durdurmak için Merkez Bankası, tarihte eşi görülmemiş bir müdahaleyle 12 milyar dolar sattı... Üç gün içinde piyasaya verilen toplam döviz desteği 26 milyar doları buldu… Acil toplanan Para Politikası Kurulu, gecelik faiz oranını da yüzde 46’ya çıkardı…”

Ekonomist Serkan Özcan “15 milyar doların üzerinde sıcak paranın ülkeyi terk ettiğini” söyledi.

TEMELDEKİ PROBLEM

Türkiye zaten 7-8 yıldır enflasyonla boğuşuyor, iki yıldır milyonları yoksulluğa mahkûm eden bir “dezenflasyon” dönemi yaşıyordu. Biraz iyi işaretler çıkmaya başlıyordu ki…

Financial Times dünyaya şu haberi geçti:

“Hukukun üstünlüğüne yönelik endişelerin artması Mehmet Şimşek’in piyasa dostu politikalarını zora soktu ve yatırımcı güvenini sarstı… Bu durum Cumhurbaşkanı’nın 10 yıldır izlediği otoriterleşme yolunda daha da ileriye götürdüğüne dair korkuları artıracaktır.”

Bütün mesele bu: Hukukun üstünlüğüne yönelik endişeler!

Hukukun üstünlüğü ve bağımsız yargı olsaydı ne İBB soruşturması böyle yapılır, ne de bu ekonomik türbülans olurdu.

Türkiye on iki yılda uluslararası Yolsuzluk Algı İndeksi’nde 52. sıradan 115. sıraya düştü… Yolsuzluğun en önemli kaynağının Kamu İhale Yasası’nda yapılan ‘kolaylaştırıcı’ değişiklikler olduğu açıklandı… AB, ısrarla Yolsuzlukla Mücadele yasalarının çıkarılmasını istiyor… Bunlara kulak tıkayıp göz kapatan iktidar İBB’de yolsuzlukla mücadele ediyor!

Yargının muhalefeti “silkelemek” için kullanıldığı belli.

KUVVETLER AYRLIĞI YOKSA

11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, 28 Şubat ve vesayet döneminde kendilerine yapılanların şimdi İmamoğlu’na yapıldığını belirterek şu son derece önemli uyarıda bulundu:

“Bu tür çalkantılar, Türkiye’de hiçbir kesime, ne iktidara ne de muhalefete hayır getirmedi, getirmez de. Hukuk ve hakkaniyeti kaybetmemeliyiz. Yoksa Türkiye kaybeder.”

Kaybediyor… İşte yıllardan beri yatırım gelmiyor, yetişmiş beyinler ve sermayeler dışarıya gidiyor!

Cumhurbaşkanı’nı hukukun felsefi ilkeleri ikna etmiyor. Zaten kuvvetler ayrılığı gibi temel kavramları ağzına bile almıyor. Acaba, diyorum, sonunda kendisine de oy kaybettireceği için ekonominin maruz kaldığı ağır hasarı Şimşek gibi iktisatçılar anlatsalar, ikna edebilirler mi? Otoriterleştikçe ekonominin bozulduğunu görür mü?

Seçimlerde elbette görür ama o zaman kadar ülke çok kayba uğrar.

Artık milletçe görmeliyiz, hukuk milli iradeden üstündür, bütün siyasetlerden ve ideolojilerden üstündür.

Kuvvetler ayrılığı yoksa anayasa yoktur, adalet yoktur, yatırım güvenliği de yoktur…

NOT: Yıllar sonra Gezi soruşturması başlatmak kesin siyasi bir tavırdır. Tutuklanmaktan ev hapsiyle kurtulan gazeteci arkadaşımız İsmail Saymaz’a geçmiş olsun diyorum. Darısı Ayşe Barım’a.

YORUMLAR (323)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
323 Yorum
  • Erhan Bayrak / 28 Mart 2025 11:09

    Sn Akyol, Naziler zamanı alman papaz M. Niemöller´i kesin bilirsiniz. TR´de; diploma iptali, tutuklamalar, hergün artan protesto ve protestocuya şiddet, şafak operasyonları, gizli tanıklarla tutuklamalar vs. Tramvaydan indiler! "İktidarlar baskıya yönelirse adalete güven sarsılıyor, tepkiler başlıyor" diyorsunuz ama muhalif TV lerin karartılmasına dair bir lafınız yok! Suya sabuna dokunmayan şeyleri değil, pratik ve gerçekler lütfen! Zaman muhafazakarlarında aleyhine işliyor, görmek gerekiyor

    Yanıtla (0) (0)
  • MUHALİF / 24 Mart 2025 12:59

    Hakları yenildiği için iktidar olanlar bugün herkesin hakkını yiyorlar. Doymak bilmiyorlar, kanun dinlemiyorlar ,resmen ülkenin içine ediyorlar. utanç verici....

    Yanıtla (1) (0)
  • Fatih sancar / 24 Mart 2025 02:34

    Gazeteci kimliği taşıyanlara çokmu güven var? Çıkar elde edip itibar elde ettiği siyasetcilere finoşluk yapmak bu ülkede bazı gazetecilerin karekteri olmuştur. 28 şubat da zulmün zirve yaptıpında ses çıkarmayan uygulamaların hukuk gereği olduğunu yazan gazetecilerdi. Rahmetlik Menderese iftira atanlarda gazetecilerdi. Bu ülkeyi batıya kul köle olmasını isteyende gazetecilerdi. Uzan ın ülkeyi soyup kacarken yanında çalışanlarda gazetecilerdi.

    Yanıtla (2) (6)
  • Paris / 23 Mart 2025 23:27

    Mehmet Şimşek siyasetle para politikaları arasındaki bağı ya kendisi hatırlamıyor ya da başındakilere hatırlatmaya cesaret edemiyor. Ama böyle bir ileri iki geri gideceğimiz bir yer de yok. Yarın piyasalar açılınca yine kaybedeceğiz.

    Yanıtla (3) (0)
  • vatandaş / 23 Mart 2025 22:21

    Belli oldu çare erken seçim.Başka yolu yok.15.850.000 oy bir göstergedir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Akif / 23 Mart 2025 06:06

    İdris Küçükömer’e göre çağdaş hukuk devletinin ve demokrasinin temeli kuvvetler ayrılığı ilkesidir. Doğu toplumlarının iktidarın bölünmezliği ilkesine dayalı yapısının demokrasi açısından bir handikap olduğunu söyler. Batı toplumlarında kuvvetleri ayrıldığı hukukun üstünlüğü gibi kavramlar bireye kişilik kazandırırken doğu toplumlarında bunun yerini teba, raiyet, cemaat aldı. Hukukun üstünlüğü ilkesi zihinlere yerleşmedi.

    Yanıtla (18) (0)
  • Birisi / 23 Mart 2025 22:00

    Türkiye, karadan Asya ve Avrupa ile, denizden Afrika ile bağlantılı bir ülkedir. Bu yüzden, bu üç kıtanın özelliklerini bünyesinde taşır. Mevcut sistemlerin hiçbirisinin bütün özelliklerini taşımaz. Ayrıca, tarihi arka planı da gözönüne almak gerekir. Bunu, en iyi anglosakson teorisyenler bilir. Ama biz bilemiyoruz ne yazık ki

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali Rıza / 23 Mart 2025 19:53

    Cumhuriyet gazetesinden; Özdemir Ince’nin bu günkü yazısını okuyun arkadaşlar, bu gün yapılanları , hedefin ne olduğunu anlarsınız. Hedef laik Türk ulus devletinin yapısının değiştirilmek istendiğini net görürsünüz. CHP değiştirilmek isteniyor, çünkü ulus devlet yapısının değiştirilmesine engel odur, MHP pasifize edildi CHP de edilmek isteniyor. Ey Türk milleti uyanın artık.

    Yanıtla (22) (2)
  • anonim / 23 Mart 2025 21:11

    2008 de belli olmuştu 2 partili olacak türkiye küçük amerika yani

    Yanıtla (3) (0)
  • Bozkurt / 23 Mart 2025 21:26

    Özdemır İnce; bu söylediklerini yarım yüz yıldır söylüyor....Cumhuriyet Gazetesi'nin ve adamım ömrü "Laikliğimiz tehlikede" "Irtica hortladi" diyerek geçti..

    Yanıtla (5) (13)
  • Yorumsuz / 23 Mart 2025 20:18

    Taha Bey gerçekten tespitlerimiz önemli. Ancak şu anda bu dedikleriniz baştakilerin umurunda değil. Bunu dert de ettiklerini sanmıyorum.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 19:54

    Akp ve Chp akçeli entrikalarla, kamu parasıyla siyaset ve medya finansmanı yapacak ve bunun adı demokrasi olacak, hadi ordan.Hukuk kelimesi ile Akp ve Chp nin yan yana gelmesi bile komik, iki partinin de sicilleri belli.

    Yanıtla (3) (8)
  • Ehl-i İrfan / 23 Mart 2025 06:22

    27 Mayıs 1960 askeri darbesi,28 Şubat 1997 örtülü askeri darbesi, 2007, (367) Anayasa maddesini istiskal darbesi,27 Nisan dijital muhtırası ve 15 Temmuz 2016 alçak darbe teşebbüsü (arkaplan destekticisi) Türkiye'deki hangi siyasi zihniyetin tarihsel arka planını resmediyor acaba hiç düşündünüz mü sn Akyol ve bilumûm okur-yazar-yorumcular? Hukuka güveni bitiren anlayış bu anlayıştan başkası olamaz bu ülkede...

    Yanıtla (2) (32)
  • İsminilealakasıolöyanamahmak / 23 Mart 2025 19:29

    Bunu yapanlardan şikayet edenler ve bu durumdan şikayetçi olanlar şimdi aynısını yapıyor. Yani aslında ikisinim aralarında fark yok gibi bir şey

    Yanıtla (5) (0)
  • Budünyadaboşayaşıyorsun / 23 Mart 2025 19:22

    Bu davayı hukuki bir dava sananlar şu yaşına kadar boş yaşamış bundan sonrada boş yaşamak istemiyorsa bir doktora falan gözüksün gerçi ahmaklığa doktor ne yapsın,

    Yanıtla (9) (2)
  • işsiz / 23 Mart 2025 00:41

    Muhalefetin durumu kedi misali, hem soyuyor hem miyavlıyor.
    Arkasına aldikları kuru kalabalik neyi savunduğunun bilincinde bile değil.
    Siyasiler soyuyor kalabalik aç aç alkıș tutuyor.

    Yanıtla (25) (239)
  • Etem / 23 Mart 2025 01:25

    İşsiz’e; AKP’li bakan Taner Yıldız “ Eğitim seviyesi artıkça AKP’nin oyu düşüyor” demişti. Bu konuda bir fikriniz var mı acaba?

    Yanıtla (146) (6)
  • Bozkurt / 23 Mart 2025 14:26

    @Etem yine higss buzonunu kesfetmis gibi, beşinci elementi bulmuş gibi, füzyonu falan gerçekleştirmiş gibi konuşmuş..

    Yanıtla (5) (31)
  • Ali / 23 Mart 2025 18:44

    Eğitim beyaz insanlar ve devletten beslenenler üretti. Kara insanlar ve garibanlar hep kitle partisini iktidar etti…

    Yanıtla (2) (1)
  • Yorumcu / 23 Mart 2025 02:17

    Dünyada en çok vergi veren milletler arasındayız, fakat seni muhalefet soyuyor? Gerçekten bıktırdınız artık.

    Yanıtla (134) (1)
  • Okur / 23 Mart 2025 04:52

    Senin durum da tam koyun misali, çobanların seni diğer koyunlarla uçuruma sürüyor, sen de onlarla beraber gidiyorsun. En ufak bir akıl yürütme belirtisi malesef göstermiyorsun. 3 günde yakılan dolar 26 milyar, faizler en az 5 puan yükseldi ve nerede duracağını kimse bilmiyor, itibar kaybını ise ifade edecek rakam yok. Allah güç kuvvet versin Türkiye, zor zamanların hiç bitmiyor…

    Yanıtla (90) (2)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 08:09

    İşsiz rümuzlu zat,neden işsiz bırakıldığını sorgulatamayacak kadar zeka sorunun varsa seni rabbin bile terketmiş demek.

    Yanıtla (34) (1)
  • Mağribli / 23 Mart 2025 08:36

    Aynen katiliyorum, elleri yorulunca da tencere tava gürültüsü çikariyorlar.
    Adamlar Istanbul,u haraca bağlamislar, sonrada kuyrugundan tutunca da miyavliyorlar.

    Yanıtla (6) (59)
  • Dokuzuncu köy / 23 Mart 2025 14:10

    Utanmazlığın olmadığı gibi ahlakını da …
    Editörün notu: Lütfen bu hitabı kime yapıyorsunuz? Birilerini eleştirilerinizi kime yapıyorsunuz belli değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu köy / 23 Mart 2025 14:19

    Utanma yetisini kaybedenlerin yapamayacakları melanet yoktur. Çalışmadan kendilerine haram para verilen ve biat eden troller mualesef ki ahlaksızlığı temel esas olarak kabulleniyorlar.

    Yanıtla (16) (1)
  • Abdullah / 23 Mart 2025 11:50

    sevgili işsiz kendi tarafınızdaki soygunlar için aynı şeyleri söyleyebiliyorsanız amenna. Ama o tarafta olanları tenkit etmeyip sadece diğer taraftakilere kötü diyorsanız yazık. Hz. Peygamberin "kızım fatıma bile olsa..." dediğini bir ihtimal biliyorsunuzdur...

    Yanıtla (11) (0)
  • işsiz / 23 Mart 2025 12:31

    "Yolsuzluk,ihaleye fesat karıştırmak ve rüşvet."

    Herhalde bu üç kelime her şeyi anlatiyor..

    Tabiiki anlayana...

    Yanıtla (5) (22)
  • karar okuru / 23 Mart 2025 17:21

    Çavuçesku zamanında, bükreşte adamın biri yolda yürürken saydırıyormuş: Hırsızlar, alçaklar, namussuzlar!... Kolune iki Sekuritate (gizli polis) girmiş, yürü! demişler, merkeze! Adam sormuş: Ne yaptım ki!?... Hükümete hakaret ettin! Hükümetin ağzını adıma almadım! Hükümet demedin ama tam da onu tarif ettin, yürü!

    Yanıtla (7) (0)
  • Osgeb / 23 Mart 2025 13:48

    "İşsiz". Aman dikkat. Aç nembenneler pusuda bekliyor. Valla adamı parçalarlar. Şu anda 163 kişiler, sayıları artıyor !

    Yanıtla (7) (1)
  • Dokuzuncu köy / 23 Mart 2025 14:12

    Trol efendi belli ki bir yerlerden pompalanan haram para ile besleniyorsun. Ahlaksızlığın sınırı var mı acaba?

    Yanıtla (19) (0)
  • Dursun YİĞİT / 23 Mart 2025 15:46

    Sayın Şimsek başarır ama Kreditörler Devlet güvenini esas alır. Onun için yeterli sermaye gelmez. Bir ülke yap işlet devret sözleşmelerinde eğer İngiltere mahkemelerini tahkim olarak tanıyorsa orada kuvvetli bir güvensizlik vardır. Başka bir ülkeyi tahkim için garantör kabul ediyorsa İmzayı atan bile kendi devletine güvenmiyor demektir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Hicham el Guerrouj / 23 Mart 2025 17:12

    Sen işsizlik maaşına devam... Tabii alabiliyorsan... Savundukların da Monako'da istakoza...

    Yanıtla (9) (0)
  • Sv / 23 Mart 2025 17:48

    Kafanı değiştirmeyi düşünür müsün? Melih’e kimse bir şey sormadı…

    Yanıtla (3) (0)
  • A.Derin / 23 Mart 2025 18:27

    Yazık siz de iktidar gibi olan biteni anlamaktan uzaksıniz. Sorun sadece İmamoğlunun mağduriyeti olmaktan çıkmıştır, asgari ücrete mahkum olan çalışan, emekli, atanamayan öğretmen, karnı doyamayan öğrenci, kirasını ödeyemeyen aile reisi veya küçük esnaftir artık o gecenin ayazında hortumla üzerine su sıkılanlar....

    Yanıtla (2) (0)
  • Ömer Nuri ÇAĞLAR / 23 Mart 2025 18:58

    Hukukun üstünlüğü Bağımsız yargı Demokrasi Birlikte yaşama ülküsü. otoriter Tek adam Rejimi ülkeyi Karanlığa yokluğa Bölünme ye Sürüklüyor Kahrolsun istibdat yaşasın Hürriyet Cumhuriyet.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ildız / 23 Mart 2025 18:36

    Kula kulluk düzeninde ahlak hukuk huzur refah olmaz. Gönüllü kullar buraya bile karışıyor. Siz gidin reisinizin medyasında uçun.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hakan Akyüz / 23 Mart 2025 18:33

    Ben kendimi inandırdım.
    Bir CHP li asla yolsuzluk yapmaz.
    Asla taciz tecavüz suçu işlemez.
    Asla rüşvet alıp vermez.
    Asla trol beslenez.
    Yalan söylemez.
    Hukuka çok saygılıdır,insani degerlere önem verir.
    Her CHP li sütten çıkmış ak kaşıktır.

    Yanıtla (2) (14)
  • Dokuzuncu köy / 23 Mart 2025 14:29

    Sayın Akyol; Mehmet Şimşeği yere göğe sığdıramadınız vesselam. Ama o Şimşek devlet bankasına çöktüğü için bizzat Erdoğan tarafından kovulmuştu ne hikmetse ve nasıl olduysa geri geldi ama hiç bir şey yapmadı. Sadece yabancı fonlardan para getirecek dendi ama nafile sonuç alamadı.

    Yanıtla (5) (0)
  • A.Derin / 23 Mart 2025 18:32

    Çok değil Önümüzdeki günlerde maliye bakanımız istifasının kabulunu isteyebilir...

    Yanıtla (0) (0)
  • ALİ RIZA / 23 Mart 2025 18:10

    Tarafsız bir gazete olsam; başlığım ''Türkiyenin Tarihe Geçecek Utanç Dolu Günleri'' diye başlık atardım...

    Yanıtla (2) (1)
  • Konyalı / 23 Mart 2025 17:08

    Herşey 2017 yılında Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi referandumu ile başladı yani Başkanlık sistemi yani padişahlık. Fazla güç zehirler yarın kim gelirse gelsin bunu yaşarız. Parlamenter sistem en iyisi

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur / 23 Mart 2025 18:03

    Akp nin; partili c.baskanlığı, kuvvetler birligi,muhalafeti kriminalize etme metotlarındaki ustaları tek parti devrinde maalesef yani kurucu değerler bunlar

    Yanıtla (2) (2)
  • Hamdi Demir / 23 Mart 2025 17:59

    Taha Bey güzel bir değerlendirme yapmış. Hukuku zorlamayın beyler. Yolsuzlukla mücadelede 52 nci sıradan 115' lere düşüp te, miş mışla,koca İstanbul Belediye Başkanını tutuklamak akla ziyan. İncele, belgele, tutukla...

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 23 Mart 2025 17:37

    Bu olaylar millete enflasyon ve gergin olarak geri dönüyor. Adalete güven olmadığından yapılan sahtekarlıklar görülmez oldu. Kim fırsatını bulursa devleti soyuyor. Bu devlet siyasilerin malı gibi. Siyaset devlete ve millete yük olmaya başladı

    Yanıtla (2) (0)
  • Misafir / 23 Mart 2025 17:32

    Zulüm ile abad olanın âhiri berbâd olur. Yunus Emre

    Yanıtla (5) (0)
  • Koloğlu / 23 Mart 2025 17:02

    Ne 80 darbesinde ne 28 şubat sürecinde hiç bir yere kayyum atanmadı, mallarına çökmediler, diploma iptal edilmedi, meslekten men edilmedi dikkat edin ihraç demiyorum men edilmedi. Dini bütünlerin iktidarında olmasın dediğimiz ne varsa oluyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Abdullah / 23 Mart 2025 11:05

    Tek part-Tek Adam...
    Valilerin-Kaymakamların durumu.... Gayeden-Neticeden bağımsı. İş yapma tarzı benzer... Ama kendisini Atatürkçü olarak görenlerin bir kısmı o dönem yapılanlar için "zaman öle gerektiriyordu" diyor. Ak partililerde bugün "vatan tehlikede muhalif sesler olmamalı" diyor. Taha Akyol kitaplarına başvurulabilir örnekler için... Evet bir de Abdülhamit dönemi "Üç benzer dönem" ama gayeler farklı...Yöntem aynı

    Yanıtla (3) (20)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 12:20

    Atatürk dönemi 13 milyon, feodal kültürde yaşayan köylü bir toplum. Öyle bir dönemde bir çok açıdan Osmanlı’dan fersah, fersah ileride olan Avrupa’da bile otokrat rejimler vardı. Abdülhamit saray ve çevresinde bir avuç aydın, azınlık. Burada bu gün 21. Asırda, cumhuriyet rejimi içinde ve iyi kötü 50 küsur yıllık demokrasi deneyimi var. 15 yaşında ergenin ağzına emzik dayamak “ama 2 yaşında bu emziği kullanıyordu” ile kıyaslamak akıl işi değildir. Taşra kahvehanesi kültürü ile bakılmaz.

    Yanıtla (18) (1)
  • Keser / 23 Mart 2025 13:55

    Haklısın kardeşlik. Etrafımızdaki bütün ülkeler krallıkla yönetiliyor. Bir tek bir cumhuriyete geçtik. Yani ölmeseydi ölmezdik. Hemen asr ı saadete dönmeliyiz. Daha çok adam asmalıyız.

    Yanıtla (2) (18)
  • Abdullah / 23 Mart 2025 14:43

    sizin gibilerin en büyük hatası bu zaten... Başkalarını hor-hakir, cahil görmek. Biraz nesnel olabilseniz. Size tavsiyem taha akyolun atatürk dönemi hukuku ile ilgili kitabını,o dönemki uygulamaları okuyun. Eğer becerebilirseniz Atatürk'ün etrafındaki insanların hatıralarını okuyun. Şevket Süreyya, Falih Rıfkı gibi insanları ön-yargısız okuyun. Kafanızdaki pembe bulutlar...O dönemde bir ton hukuk cinayet işlendi. Karabekir ve diğer kumandanlar ihabetle suçlandı. Masal okumayı-anlatmayı bırakın..

    Yanıtla (2) (3)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 17:02

    Toplumların gelişmesi aşamalar ile olur. Cumhuriyet döneminin ilk zamanlarında iki cenah hazımsızdı biri mandacı liberaller ki bunlar toplumsal dinamiklerden habersiz şimdikiler gibi hayalperest heveslerde idiler, diğeri ise feodal kültürün din ve aşiret yapıları idi. Sonuçta biri toplumun seviyesinin ötesinde hayal kurarken, öbürü de gelişmeye, medeniyete direniyordu. Sitem her ikisinin de ortasını muhafazaya çalıştı.

    Yanıtla (1) (1)
  • Zekeriya / 23 Mart 2025 17:23

    Söylediklerinizin önemli bir kismi dogru ama eksik. Nedir eksik olan? Pergeli biraz daha acalim ve 1923'ten 15 yil geriye gidelim. Iktidarda anayasayi kaldirmis, kendini devlet yerine koyan, istedigi adama maas baglayan, istedigi adami mehkemesiz sürgüne gönderen, her sene devlet gelirlerinin %12'sini kendi hazinesine aktaran, Said Pasa haric etrafindaki herkesin hirsiz oldugunu bir Sultan var. Bu devirde hukukun h'si yok. Ama siz bu dönemi sanki 1000 yil önceymis gibi, hic hatirlamayorsunuz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 17:32

    Sayın yazarın da başkalarının da kitaplarından elbet yararlandık. Sistemleri dönemleri zamanı içinde değerlendirmek gerek. Atatürk’ ün yapmaya çalıştığı şey toplumsal gelişmenin oluşacağı alt yapıyı devrimler ile oluşturma çabası idi ama etrafındakiler bu durumu. Bunu yaşı geldiği halde yürüyemeyen çocuğa egzersiz yaptırma çabası ve zorlanan çocuğun da direnmesi gibi görmek gerek. Toplum o zorlayıcı travmayı hala yaşıyor ama bu gün iyi kötü yürümesini de ona borçlu olduğunu unutuyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Sediçi / 23 Mart 2025 17:01

    Abdullah ! Bu yazıyı beğenmeyenleri derhal Bakırköye gönderip zeka testi yaptırmak gerekir. Dediklerinizin neresine itiraz ediyorlar. "Trol" dedikleri bunlar olsa gerek. Vah ülkem vah...

    Yanıtla (0) (2)
  • Rasyonel / 23 Mart 2025 15:41

    Akp ve Chp , demagoji ve ajitasyonla elde edilen kitle desteğiyle yolsuzluklardan sıyrılma taktiğinde bile benzer.Merkezi veya yerel siyasetçilerin ,siyaset ve medya finansmanında kamu parasını(vergileri) kullanmak için akçeli entrikalara girmesi engellenemedikten sonra ve milletvekilleri ,parti meclisleri ,belediye meclisleri çarşaf listeyle belirlenmedikten sonra düzelme imkansızdır; denge ve denetim sağlanamaz.Temiz su için çeşme başlığı değiştirmek yetmez tüm tesisat yeniden kurulmalıdır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 16:52

    Eski ve yeni liderlere asker olmaya meraklı sürülerde mantık azdır, laf anlatamazsınız ,sürü insanları birbirine göz kırpmayı bilir ancak

    Yanıtla (1) (0)
  • dfg / 23 Mart 2025 11:49

    277 .de yapılan değişiklik.... soruşturma aşamasında etkilemeye çalışmak suç olmaktan çıkarılmıştır...bunu emir verebilir şeklinde algılamak tam bir hukuk yanlışıdır.

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 16:37

    Sayın bilirkişi, Bakan veya Cumhurbaşkanı soruşturma aşamasında savcıya emir verirse "yaptırımı nedir" ? Hıç bir Yaptırımı yoksa cezası yoksa ve siyasi çıkarı varsa niye yapmasın ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Nadir / 23 Mart 2025 16:09

    Yine güzellemesini yapmış sayın Akyol. Hukuka güven yok diye diye sizler hukuku gözden düşürmeye çalıştınız. Size göre vesayet dönemlerinde hukuk güvenilirdi tabi.

    Yanıtla (2) (24)
  • Hemhâl / 23 Mart 2025 15:52

    Dip dalganın geleceğini öngörünce, sokaklardan korkunca İmamoğlu'nu terörden almaya cesaret edemediler, biliyorlar ki Karadeniz uşağına yolsuzluk lekesi yapışmayacağı gibi bir terör lekeside yapışmaz.

    Yanıtla (8) (1)
  • Alp Demir / 23 Mart 2025 15:02

    Demokrasi herkesin dilinde. Peki nedir demokrasi ? Suç işleme özgürlüğü değildir, başkasının hakkına girme özgürlüğü değildir, ağzına geleni söyleme, işine geleni yapma özgürlüğü değildir. Demokrasi aslında, Ahlak ve kul hakkı kavramının ortaklaştığı bir sözcüktür. İçinde Ahlak ve kul hakkından sakınma olmayan hiç bir şey demokrasi falan değildir. Bizim milletin istediği şey de demokrasi falan değildir.

    Yanıtla (3) (3)
  • Yozgat Dinarı / 23 Mart 2025 12:21

    Demokrasi hukuk diye yazıp çizenler. Demokrasi kültür meselesi dir. Bizim kültürümüzde yağma ön planda. Siyaset Servet transferi için yapılır. Tarikatlar dini gruplar cemaatlarini traslamak için vardır.sivil toplum örgütleri üyeleri sovuslemek için çalışır. En güvenilir kurum bankalardi eskiden. Şimdi birkaç milyonum olsa bankaya nasıl yatiracagim iyiki yok

    Yanıtla (16) (1)
  • Osmanağa / 23 Mart 2025 13:50

    Tarikatlar, kemalistler gibi dini gruplar cemaatlarini traşlamak için vardır. Yani al birini, vur ötekine...

    Yanıtla (4) (18)
  • Okur / 23 Mart 2025 14:21

    Katmerli katmerli teşekkürler..

    Yanıtla (0) (8)
  • okur / 23 Mart 2025 14:48

    Sen o kemalistlere kurban ol bak seninkiler keşke yunan işgal etseydi diyorlar dinini koruyor olman bile o Kemal sayesinde asıl bırak biz kızalım bir din uğruna ne ülkeler battı sıra bizimkinde

    Yanıtla (7) (3)
  • Musto / 23 Mart 2025 14:20

    Yakup Cemil;İttihat Terakki'nin Tetikçisi. Enver Paşa Talatpaşa Cemalpaşa karar alır, Yakup Cemil yerine getirir. Sinop'ta yatan pranga mahkumlarından Bir alay kurar. Doğu Cephesi'ne savaşa götürür. Yolda olmadık rezillikler Çorum'da Dul bir kadınla kızının evi soyulur. Yakup mahkemeyi kurar suçluyu kurşuna dizer. Oradan müddei umumi ile ceza reisi de geçmektedirler.Aman derler yollarını değiştirip kaçarlar. Ölümü gösterip sıtmaya razı ettiler. CHP seviniyor, Kayyum atanmadı diye...

    Yanıtla (7) (2)
  • Ahmed 61 / 23 Mart 2025 00:31

    Seçimlerin zamanında yapılacağına ve Reis'in aday olmayacağına inanıyorum.Herkes olayı tersinden okuyor,veyahutta temelin deduğu gibi"Nasıl birisi,hepisi tersyönden gidiyi"Ya Reis aday olmazsa,bunca yazılanlara ne diyeceksini

    Yanıtla (7) (66)
  • Söz / 23 Mart 2025 14:17

    Aday olursa desteginizi cekeceginize dair söz verir misiniz?

    Yanıtla (11) (0)
  • Hikaye / 23 Mart 2025 14:12

    Şu an Anadolu'nun ücra bir köşesinde önseçim sandığındayız.Herkes bu kadar ilgi beklenmediğini son olayların bu patlamayı gerçekleştirdiğini düşünüyor.Acaip bir eğilim var,sanırım akp siyasi tarihinin harakirisini yaptı.

    Yanıtla (18) (1)
  • Bay Kemal / 23 Mart 2025 14:04

    Kemalist berberlerimi kastettiniz. Yoksa Kemalist düşüncede olanları mi kastettiniz. Nasıl trasliyorlar anlamadım

    Yanıtla (3) (0)
  • Karadenizli okur / 23 Mart 2025 13:56

    Belediye başkanları hakkındaki soruşturma ve tutuklamalar parti farkı gözetmeden yapılmalıdır. Yakın geçmişte, bazı büyükşehir başkanları görevden alındılar ama haklarında hiçbir işlem yapılmadı. Bu durum iktidarın taraflı davrandığı izlenimini düşündürdü. Tarafsız yargı her zaman ülkemizin yararına olacaktır.

    Yanıtla (7) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 23 Mart 2025 13:54

    sizin yorulmaz şimşek savunuculuğunuz havanda su dövmekten öteye gitmez....

    Yanıtla (5) (0)
  • Ömer Faruk / 23 Mart 2025 11:32

    İyi ki varsın Taha Akyol başka da birşey demiyorum. Gerçi var olmak bir şeyleri değiştiriyor mu? Var olmak mı, nerede ne zaman var olduğun mu? Saray da olanlar gerçekten var mı? Bu varlık mı? Hala aklı selim, hala sağduyu, hala makul bir şeyler duyabilmek... Sağolun

    Yanıtla (2) (1)
  • Keser / 23 Mart 2025 13:53

    Dolmabahçe sarayında olanlar gerçekten var mı? Bu varlık mı? Hala sade suya tirit yazılar yazanlar sıkılmazlar mı ?

    Yanıtla (1) (3)
  • HAYRETTİN ULUSAL / 23 Mart 2025 11:11

    Türkiye "şu konuda, mesela 15. sıradaydı, bu gelişmelerden sonra 75. sıraya geriledi. " gibi söylemlerin bana göre bir değeri yoktur. Dünyada gücün kadar itibarın vardır. Amerika' yı, İsrail' i görmüyor musunuz? Yaptıklarıyla adları bile anılmaması lazım. Diplomaside " diolomatik nezaket" de yoktur.Tranp' ın Zelenski'ye taptıklarını gördük. Yani her şey gücünüze bağlı.

    Yanıtla (2) (14)
  • KARAR OKURU / 23 Mart 2025 12:13

    Derecelendirmelerde yıllar önce iyi durumda iken seviniyor ve 30 kanalda reklam yapıyordunuz. Koltuğunuza karpuza sığmıyordu. Şimdi ne oldu? Yarın her hangi biri, derecenizi bir sıra artırsa yine 30 kanal yeri göğü inletir ama sen başın yukarıda ıslığa devam edersin.

    Yanıtla (5) (0)
  • S.KILIÇ / 23 Mart 2025 13:48

    Evet başkan. Güç ici de mantık ve matematik öğrenin önce ve ardından bilim yapmayı deneyeceksin. Israil ve Amerikanın gücü burada.

    Yanıtla (4) (0)
  • Cenk Cemil / 23 Mart 2025 13:39

    Ülkemizde yaşanan politk ve ekonomik çalkantılardan hiç etkilenmeyenler belli! Yani, olaylar TUZU-KURULARI HİÇ Mİ HİÇ ENERESE ETMİYOR ! Peki ya, açlık sırnırının altında maaş alan 60 Milyon insan öyle mi ? Onlar inim-inim inlemeye devam ediyor ! Bu durum ne iktidarın ve nede TBMM'nn umurunda bile değil ! Düzeni "Altta kalanı canı çıksın !" durumuna getirenleri hepbirlikte bağrımıza basmaya devam ! Hakkın sillesi, hiç haber vermeden ansızın gelir, haberiniz olsun!

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 23 Mart 2025 13:35

    Keşke biraz soruşturmanın içeriğinden de bahsetseydin

    Yanıtla (2) (0)
  • KOCA YUSUF / 23 Mart 2025 13:31

    Hukuk sisteminin belini kirdi, cöktü ülkeye karanlik.

    Yanıtla (4) (0)
  • KOCA YUSUF / 23 Mart 2025 13:30

    Normal hukukta polisin görevi protesto hakkini ve bu hakki kullanan vatandaslari korumaktir.

    Yanıtla (9) (0)
  • The end / 23 Mart 2025 13:18

    Dünya tarihine baktığımızda zulm ve zalım anlamında şu anki ülkemizin hükümet yönetim ve uygulamaları bire bir aynı.

    Yanıtla (2) (0)
  • OKURa / 23 Mart 2025 12:34

    27 mayısı radyodan kim okudu.?
    28 şubat kararlarında imzası olan bayan tog açılışında kimle dua ediyordu mağdur olanlarla eden yanyana.?.27 Nisan ne konuşuldu dolmabahcede.? Ne istediniz de vermedik,ne dedinizde yapmadık Kandırdık Allah affetsin der elimizi yıkar işin içinden çıkarız. değilmi.?
    Sn.okur,yazar,yorumcular
    Darbelerede lanet olsun..

    Yanıtla (10) (1)
  • Seracettin / 23 Mart 2025 13:16

    Peki bu Mevcut siyasiler icinde sence hangisi hukmet etme yetkisi ile sosyal hayatta kaliteyi,,ekonominin düzeleceği,eğitimin milli mefkurelerle bilgiler edilmilecegi çünkü dunya felsefesinde görüyoruz ki materyalist felsefe ile gerek hükumet yetkisi ile zayif devletlerin ekonomisine çömelip yer üstü ve yer alti kaynaklarını sömürerek gelirleri elde.ettiklerini hatta sadece Fransa Fas,Tunus ,Cezayir'den yılda 650 milyar dolar sömürerek Fransa ekonomisine aktarmasi iyi bir siyaset olduğunumu iza

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdurrahman Zeynal / 23 Mart 2025 13:13

    19 Marttan itibaren Türk Milleti yüzde ondan fazla fakirleşti. Asıl bu suçtur. Bunu başaranlar yargılanmalıdır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Dokuzuncu köy / 23 Mart 2025 13:08

    Ülkemizin düştüğü bu duruma sebeb olan (Oy vererek katkı sağlayanlar) biz vatandaşlar Allah katında işlediğimiz bu büyük günahın karşısında şunu söylemeliyiz Ey Allah'ım bizler bu kırılasıca ellerimiz ile ülkemize çok büyük kötülükler yaptık diye yalvarmalıyız.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dokuzuncu köy / 23 Mart 2025 13:02

    Mehmet Şimşeğin gelişine çok sevinenler arsında Sayın Akyol' da vardı hani o rasyoneliteye dönmekten başka da çaremiz kalmadı dedi vr 1,5 yılda vergi ve cezalarla topladığını 4 gün içinde heba etti dövizi tutmak için 26 milyar doları heba ettik Ama o bakan bir gün demedi ki ekonomik tedbirler yapısal reformlarla desteklenmez ise tüm çabalar heba olur demedi. Nebati olsa daha iyi olacaktı galiba.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasbi Mentesoglu / 23 Mart 2025 13:01

    Türkiye'de temelleri Tanzimat reformlarina dayanan cok ciddi bir kültürel bölünme vardir ve bunu AKP baslatmadi. Ama AKP bu bölünmeyi tarihte hic görülmedik bir seviyeye cikartti. Bu millet AKP'ye daha önce hicbir hükümete vermedigi destegi verdi. Sadece ÖTVden 1 trilyon dolar topladi AKP. Ama bügün geldigimiz nokta toplumun cok net bir sekilde üce bölünmesi. Ben Seküler Türkler, Islamcilar ve Kürtler arasinda bir ortak yasama arzusu göremiyorum. Artik 3 eyaletli bir konfederasyonu düsünemeliyiz

    Yanıtla (4) (1)
  • karar okuru / 23 Mart 2025 11:50

    Hükümet bir taşla beş kuş vurdu. enflasyon, yoksulluk, hayat pahalılığı konuşulmuyor artık. İmamoğlu terör örgütü kurmuş. başında kendisi oturuyor. ister inan ister inanma. yersen yoğurt, içersen ayran.

    Yanıtla (6) (0)
  • Çırpınırdı karadeniz / 23 Mart 2025 12:56

    Terör suçlaması işi, cambaza bak gibi, şeytan bu ülkede rıdvan, melek gibi yani,, terörü kısmını uzatmazlar, dem e dokunur, kendilerine dokunur, Anayasa değişikliği için DEM lazım..

    Yanıtla (1) (0)
  • ASLI / 23 Mart 2025 12:49

    Hukuk, adalet birer kavramdır.
    Kavramlara güvensizlik olmaz!

    Güvenilmez olan, hukuk ve adaleti uygulayanlardır!
    Bu manada; AKP militanı savcı ve hakimlere güven olmadığı için, her kararları tartışılır, kabullenilmez, etik, vicdan ve ahlâk terazisinde tartışılmaya muhtaçtır.

    Ki, muhaliflerin itirazlarının öznesi İmamoğlu değil, adalet kavramını hunharca kirletilerek siyaseti dizayn etmek isteyenleredir!!!

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 12:36

    Bu iktidara her hangi bir dönemde, her hangi bir gerekçe ile, her hangi bir zeminde ve her hangi bir seviyede destek olmuş olan sözde aydın kitlesi bu yaşanan sürecin utancını ve vebalini omuzunda taşıyacaktır. Aldandılar, aldatmaya aracı oldular.

    Yanıtla (11) (0)
  • Okur / 23 Mart 2025 12:47

    Demokrasi görünümlü bir oyun işte dostum..Eğitim ve bilinç düzeyine göre yiyeni de var yemeyini de:)

    Yanıtla (1) (0)
  • Kararlı Karar Okuru / 23 Mart 2025 12:31

    Elinize dilinize sağlık Sayın Akyol, iyi ki varsınız.

    Yanıtla (0) (1)
  • dfg / 23 Mart 2025 11:44

    tam aradığınız başkan adayı...diploma rüşvet, terörle işbirliği, daha neler, neler.. bunlar gelip geçer.. başkan adayı bunları muhatap almıyorum dedi mi iş kolayca hallolur....tertemiz aklanmış başkan adayı kahramanca, onu destekleyen dürüst muhalifler vasıtasıyla ülkesini tekrar eski güzel günlere döndürür.. seçmenler eski refahlarına kavuşturulur, demokrasi zirve yapar...
    (sayın yazarımıza da bu güzel günleri görmemiz için verdiği demokrasi mücadelesi dolayısıyla bir ödül verilir)

    Yanıtla (4) (12)
  • KARAR OKURU / 23 Mart 2025 12:26

    Parsel parsel satanları soruşturdunuzda mı adaletten hukuktan söz ediyorsunuz. Sadece muhaliflerin yargılandığı, soruşturulduğu adalet mi olur. Herkes bu işin neden yapıldığını biliyor. Ama milletin iradesinin önünde duramayacaksınız. Geçti o günler…

    Yanıtla (9) (0)
  • Ahmet Zengin / 23 Mart 2025 00:38

    İmamoğlunun günün mahkemesinde yargılanması çok önemli değil. Asıl önemlisi Tarih bir gün AKP zihniyetini yargılayacak ve Dindar geçinenlerin ne kadar zalim olabildiğini yazacak. AKP zihniyetinin 21.yy da CHP zihniyetini nasıl katladığını belgeleyecek. O zaman AKP ile birlikte inançlı insanlarda toptan kaybedecek. İktidar koltuğu bütün bunlara değer miydi ?

    Yanıtla (85) (1)
  • Ahmet Zengin / 23 Mart 2025 05:42

    İmamoğlu adliyede, tutuklanma talebiyle mahkemeye sevkedildiği saatlerde mahkemeden önce Cumhurbaşkanı kararını açkladı: "belediye soyguncusu" olduğunu ilan etti. Mahkeme hakiminin HSK ya, HSK nın da Cumhurbaşkanına hesap verdiği "Türk Tipi Başkanlık" sistemde farklı bir karar beklemek mümkün değil. Vesayetten kurtulmuş, bağımsız yargı,hukuk güvenliği,Adalet vs vs konuşmaya devam... ama pratik gerçekler öyle değil. Herkes de bunun farkında Artık bukadarı da fazla oldu.

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 12:15

    AKP ve RTE nin tarihi yazılırken, AKP zihniyetinin anlaşılması için 19/23 Mart 2025 tarihi çok konuşulacak

    Yanıtla (2) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 23 Mart 2025 12:08

    Son duruma göre ,çok değerli makalenizin “Hukuka Güven Olmayınca”şeklindeki başlığını “Hukuk Olmayınca” şeklinde düşünmemiz,sanırım yanlış olmaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Dr / 23 Mart 2025 09:05

    Kendilerine müslüman, milliyetçi, muhafazakar diyenlerin yaptığı zulüm islama karşı nefreti büyüttü.

    Yanıtla (22) (0)
  • HAZIN / 23 Mart 2025 12:08

    Müslüman Yalan Söylemez.

    Yanıtla (1) (3)
  • Abdullah / 23 Mart 2025 12:08

    Ramazan ayındayız. Yalan,iftira,zulüm devam ediyor.RABBİM tüm mazlumların ve mağdurların yardımcısı olsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • filibeli / 23 Mart 2025 12:05

    Yıllardır AKP’li belediyeler, siyasetçiler ve bürokratlar hakkındaki her türlü yolsuzluk iddialarına kulak tıkayan siyasi iktidarın, bu soruşturmayı yargısal bir faaliyet olarak göstermeye çalışmasının hiçbir inandırıcılığı yoktur.

    Yanıtla (9) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 23 Mart 2025 12:04

    İktidarın İslami söylemle hak hukuktan, Hz Ömer adaletinden, kul hakkından bahsederken hakkı ve hukuku ayakları altına alması, bunun önüne koyduğu dine güveni de alıp götürüyor. Toplumun bir kesimi, özellikle de gençler hızla İslam'dan uzaklaşıyor. Bu zaviyeden bakınca sadece hukuka güven değil, dine güvende buharlaşıp gidiyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 12:03

    Ekrem başkanın, tertemiz olduğuna inanıyoruz,
    Kanıtı mı...
    abd sarısı, çoktan mektup yazardı sn imamoğlu na söz dinleyen ol, çekil git, akıllı ol, açıklarım mal varlığını diye.. Abdestinden şüphesi olsa, Ekrem beyin de gıkı çıkmazdı,, yazsın mektup da bakın ne cevap alıyo, açıkla len bizim alnımız ak yüzümüz pak, yürü...

    Yanıtla (7) (0)
  • Abdullah / 23 Mart 2025 11:52

    Atatürkçülerin bir kısmı üzülmesin. Kemalizmin ömrünü uzatan bir iktidar var. (Bakınız Şerif Mardin-Kemal Karpat)

    Yanıtla (4) (0)
  • Seyfettin / 23 Mart 2025 11:47

    Halkın gücü coşkun akan dev bir nehir gibidir.
    Önünde hiçbir güç duramaz.

    Yanıtla (6) (1)
  • Bülent Akdeğer / 23 Mart 2025 11:43

    Şahane tespitler ve şahane yorum ve sonuç aynen katılıyorum ellerinize sağlık değerli meslektaşım

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali / 23 Mart 2025 11:28

    İmamoğlu’ nun polis sorgusu yayınlandı. Tanık ve gizli tanıklar; İBŞB sindeki şirketlerarası paralı işlerin atlas ve yol haritasını anlatmışlar. İmamoğlu hepsine tek cevap veriyor; Kesinlikle reddediyor ve muhatap almıyorum diyor. Ama mahkemede bu iddia ve deliller serilecek. Fanatik muhalifler yine çuvalladı gibi, turpun büyük olduğu yeşil yapraklarından anlaşılıyor sanki.

    Yanıtla (2) (3)
  • Kemal / 23 Mart 2025 06:21

    Sayın Akyol,
    Darısı Barım'a diyorsunuz, "Hukukçu" kimliğinizle dosyasına tam vâkıf olmadığınız kisi ve konular hakkında zaman zaman ahkâm kesiyorsunuz. Yakın bir arkadaşımın da içinde olduğu onlarca insanı haksız rekabet ve ahlaksız tutumuyla işinden eden birisi için hemen hüküm vermeyin. Siyaset ve Hukuk alaninda cok kolay hüküm cümleleri
    kuruyorsunuz.Saygiyla

    Yanıtla (3) (25)
  • KARAR OKURU / 23 Mart 2025 11:23

    Dediğin doğru olabilir de bunu inceleyecek olan Rekabet Kurulu'dur. Kadını apar topar hapse atıyorlarsa bunun altındaki gizli sebebi artık hepimiz çok iyi biliyoruz.

    Yanıtla (2) (2)
  • dfg / 23 Mart 2025 11:23

    18.6.2014 tarihli ve 6545 sayılı Kanunla TCK’nın 277. maddesinde yapılan değişiklikle, soruşturma evresinde Cumhuriyet savcısını veya sulh ceza hakimini etkilemeye teşebbüs fiili SUÇOLMAKTAN ÇIKARILMIŞTIR. doğru yapılmıştır. çünkü bunun delillendirilmesi etkileyen ve etkilenen için mümkün değildir.somut bir delil sunulmadıkça insanları nasıl cezalandıracaksınız...bu şahış beni etkilemeye çaliştı demek gerekli deliller ortaya konulmadıkça nasıl suç olacaktır...bu belli değildir...

    Yanıtla (0) (5)
  • Hikaye / 23 Mart 2025 11:21

    Adil bir şekilde göreve gelmeyen birinden adalet beklemek...Mühürsüz oylarla koltuğa oturdu alkışlandı.Montaj ,şantaj kasetleriyle tekrar oturdu yine alkışlandı.Şimdi de hukuksal darbe ve kumpaslarla tekrar oturmak istiyor.Bakalım bu defa alkışlayanlar kim olacak.

    Yanıtla (6) (0)
  • o aslan / 23 Mart 2025 10:53

    Eğer bir zihniyet suyun yukarı doğru aktığını düşünüyor ve inanıyorsa orada her şey bitmiştir tartışmanın bir anlamı yok

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 23 Mart 2025 01:44

    Millet demokrasi bekciliginde istikrar gosterirse Amerika Erdogan'i satar mi? Bence satar, ornegi cok.

    Yanıtla (41) (0)
  • aksak timur / 23 Mart 2025 05:41

    Amerika ve israil ve de ABD'nin şamarladığı batı bizim iç cephede birbirimizle boğuşmamızı bekliyor.Sonra Trump Turpları yavaş yavaş çıkaracak. Türk ordusu KKTC ve kuzey Suriye'den çıksın diyecek. KKTC kumarın ve turizmin başkenti olacak diyecek. Montrö anlaşması askıya alınacak. ABD işin içine dahil olacak. Gerisi.......

    Yanıtla (5) (0)
  • Hakkı / 23 Mart 2025 10:31

    Biden beraber çalışacağım dediği muhalefeti sattığını göre ....

    Yanıtla (1) (1)
  • o aslan / 23 Mart 2025 10:28

    Bende turbun büyüyü heybe de, bunların silkeleme zamanı geldi değildik ten sonra olanlara şaşıran Lara şaşıyorum

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okunur / 23 Mart 2025 02:35

    Erdoğan çok öfkeli. Muhalefete ağzına geleni söylüyor. Aşağılamak, hakaret, tehdit, gerçeği çarpıtmak ve kendiyle çelişmesi, hepsi birarada. 31 Mart seçimini kazanan ülkenin birinci partisinden asla hoşnut değilmiş, kalibrelisini arıyor. Türkiye´nin hukuk devleti olduğunu, hukukun bağımsız, üstün ve egemen olduğunu inanarak mı söylüyor, yoksa kendini inandıtmaya mı çalışıyor? Teslim olun demenin örtülü olanı. Öfke aklın önüne geçince anlam da kayboluyor.

    Yanıtla (73) (1)
  • Ofsayıtımsı / 23 Mart 2025 10:10

    E yani, seçimde montaj videolarla algı yapılıp, sonrasında ama montaj mama montaj kazandık ya diyebilen bi zihniyet, sn imamoğlu hukukla bu kadar uğraştırılıp sonrasında ama doğru ama yanlış, oldu da bitti, neticeye bakalım diyemez mi.. Olan ülkeye olmuş, halk biraz daha fakirleşmiş ne gam..

    Yanıtla (11) (0)
  • Okur / 23 Mart 2025 10:09

    Tek adamın kaprisleri 86 milyonu esir almış, bunca sene sonunda yargı adalet gorevliler yargıçlar vs elinde oyuncak olmuş

    Yanıtla (14) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 23 Mart 2025 10:07

    ' Kuvvetler ayrılığı yoksa anayasa yoktur , adalet yoktur , yatırım güvenliği yoktur, ' en kestirme ve en doğrusu hiç bir .ok yoktur !

    Yanıtla (12) (0)
  • SV / 23 Mart 2025 09:48

    Evet, konunun özeti bu. Hukuka güven yok.
    Aynı zarftan 4 oy çıkıp üçü geçerli biri geçersiz derseniz hukuka güven biter. Gökçek’e hesap sorulsaydı İmamoğlu’na sormak hak olurdu.

    Yanıtla (12) (0)
  • Sade vatandaş / 23 Mart 2025 09:31

    Kul hakkı yiyen, iftira atan, ötekileştiren, ayrım yapanın Allah sevgisi olmaz dinin temeli adalettir,

    Yanıtla (10) (0)
  • Ali Rıza / 23 Mart 2025 09:21

    Dünkü gösteriler şunu gösterdi; Bu asil millet uyandı kimin ne için neyi yapmaya çalıştığını görüyor. Düşünmeyen konuşmayan sorgulamayan bir nesil hedeflenmişti olmadı, tutmadı, belki bir başka bahara başarmaya çalışırlar.

    Yanıtla (15) (0)
  • Selim Ak / 23 Mart 2025 07:13

    Mübarek Ramazanı şerif Ayında bu huzursuzluk hiç şık olmadı.İmamoğlu ve Arkadaşlarını yargılayacak başka bir gün yokmuydu?..
    Bayram Arafesinde toplumun birlik beraberlik içinde bayram kutlamasına gölge düştü.
    Neredesin Ey basiret, neredesin ey feraset imdadımıza yetiş!..vallahi toz duman olduk..
    .

    Yanıtla (9) (0)
  • melek / 23 Mart 2025 06:15

    "Yûsuf kıssası bize çok şeyi öğütler : şehvet, kıskançlık, iftira, ihanet, intikam gibi kötü duygular ile affedicilik, sabır, merhamet, sadakat, onurlu bir duruş....

    Yanıtla (2) (0)
  • melek / 23 Mart 2025 06:09

    Şu mübarek ramazanımızı heba ettiniz iftarımız sahurumuz haram oldu bize İmamoğluna onca iftira saldırı hakaret diploma iptalı hapis ne oluyor yahu... bu adam katil mi terörist mi esrar kaçakçısı mı? Katillere esrarkeşlere bu tip muamele etmezken milletin helal oyu ile seçtiği kişiye bu kadar hakaret dört bir koldan saldırı tv leriniz köşe yazarlarınız...Allah korkusu yok kimsede öbür tarafta bunların hesabını vereceksiniz...bizler şahidiz. Ramazanda kimsede huzur bırakmadınız...kul hakkı neydi

    Yanıtla (22) (1)
  • şahin gökçedağ / 23 Mart 2025 06:07

    Yahu işsiz, belediyelerde soygunun üstadı AKPli belediyeler. Onlar yolsuzluk ve soygunda dünyayı eğitebilirler. Erdoğan da kel görünmesin diye CHP li belediyelere de senaryo yazıyor. dikkati başka yere çekiyor yani. Yemezler.

    Yanıtla (9) (0)
  • Mikdat erez / 23 Mart 2025 06:02

    Teşekkürler üstadım
    Siz bilge kişilik olarak Türk milletine uyarı görevinizi yapıyorsunuz. Böyle dönemlerde herkes bir köşede bekler. Siz daima hukukun hakkaniyetini gösteren ikazı yaparak milleti ayakta tutuyorsunuz
    Allah razı olsun
    Sağlık ve afiyetler diliyorum

    Yanıtla (6) (0)
  • Ty / 23 Mart 2025 05:55

    Kardeşim askeri darbe dönemleri bile şimdiye kadar insanlar sabah evleri basılıp günlerce nezarette kalıp geceleri sabahlara kadar sorgulanıp hapse atıldı mı. Dünyada böyle bir düzen var mı. Bu ne biçim devlet ne biçim adalet. Bu düpedüz eşkiya düzenidir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 23 Mart 2025 05:55

    İktidardakiler devamlı mağrur; muhalefettekiler devamlı mağdur. Mağduru destekliyoruz, iktidar sahibi yapıyoruz... Bu sefer o oluyor başkalarını mağdur eden mağrur...Hep kısır döngü... Hep kısır döngü....

    Yanıtla (5) (0)
  • hayali / 23 Mart 2025 05:46

    Adalet teyze bu ülkeyi terk edeli çok oldu. Yerine gelenin gözü açık kılıcı keskin ama tek taraflı bir kılıç bu. Hatta satır mı demek lazım?

    Yanıtla (5) (0)
  • Kemal / 23 Mart 2025 05:23

    Erdoğan sonucunda plumsal ve siyasal mesruiyeti ve desteği güçlenecek bir kişiyi niye kahraman yapacak adımlar atsın?
    1. Ekonomi alt üst oldu.
    2. Tüm Avrupa İmamoğlu 'na desteğini deklare etti.
    3. Tüm muhalefet İmamoğlu etrafında birleşti.
    4. Dağınık CHP biaraya geldi.
    5.Yen çözüm sürecinin muhatabı Dem parti İmamoğlu'nu destekliyor.
    6. 15 Temmuz 2016 dan bu yana fiili olarak sıkıyönetim/ o.üstü rejimi yaşayan Türkiye olası İmamoğlu tutuklanması ile tam bir öfke ile tüm toplum politize

    Yanıtla (53) (4)
  • bahattin şeker / 23 Mart 2025 05:43

    birinci maddeden sonrakileri nerede gözlemlediniz? Avrupa'dan hangi desteği aldı?

    Yanıtla (2) (7)
  • Karar Okuru / 23 Mart 2025 05:33

    Sandıktan başka çözüm yok, bu krizi sandık çözer. CHP el yükseltmeli ve bütün seçilmiş makamları, Erdoğana bırakarak Türkiyeyi erken seçime götürmek için barışçıl, kitlesel, anayasa ile guvence altina alinmis protestolar yapmalıdır. Millete secdiğiniz makamlarda erdogan bize iş yaptırmıyor gelin bu düğümü çözün demelidir.

    Yanıtla (4) (1)
  • melek / 23 Mart 2025 04:57

    Yapılanlar seçmenin iradesini hapse atmak istanbul aeçmenini cezalandırmak imamoğlunu hapse attınız vekiller alkışlayın

    Yanıtla (40) (0)
  • Kemal / 23 Mart 2025 04:41

    Yorumlara bakıyorum maşallah herkes demokrat! Tabii kendine! Mevcut iktidar gitsin sonrasına bakarız. Evet ben de gitsin diyorum. Fakat yüzyıldan fazladır siyaset kurumu ve toplumsal yapısı ahlak ve hukuk üretmeyen, sınif bilinci oluşmamış oportinist, cemaatçi ( mezhep, ideoloji ve
    nepotizm) , gücü ele geçirenin digerinin anasını ağlattıği bu yapı ve güruhtan bir şey çıkmaz.Unutmayın Taha Bey bu coğrafyada insan nefsi / egosu ideolojilerden çok daha kuvvetlidir.

    Yanıtla (27) (0)
  • Fani / 23 Mart 2025 04:13

    Ne diyelim bunca olandan sonra, birgün herşey güzel olacak diye diye, geleceğimizi kaybettik.

    Yanıtla (7) (4)
  • Vatandas / 23 Mart 2025 03:30

    Tek adama bu kadar yetki verirsen olacağı bu .

    Yanıtla (55) (0)
  • Herkes İçin Adalet / 23 Mart 2025 03:18

    Tarihe geçecek bir yazı. İmamoğlu’nun anasının ak sütü gibi helal ve temiz oylarla milyonlarca İstanbullunun iradesiyle seçilerek İBB Başkanı olmuş bir siyasetçiye bu yapılanları kabul etmek vicdanı olan herkes için zuldür. Bu ülkede hepimiz için adalet olmadan herkes tehdit altındadır ve güvenceden yoksundur. Böyle bir ülke asla zenginleşemez ve huzur bulamaz.

    Yanıtla (53) (1)
  • Namık / 23 Mart 2025 02:50

    Melih Gökçek hakkında tek inceleme yokken İmamoğlu'nun tutuklanmasının siyasi olmadığını dünyada hiç kimseye anlatamazsınız

    Yanıtla (77) (1)
  • Ayak Takımı / 23 Mart 2025 02:41

    Seçimlerde görür demişsiniz ama seçimlerin adil ve güvenli bir şekilde yapılacağına dair bir umudunuz kaldı mı son gelişmelerden sonra?

    Yanıtla (64) (0)
  • Karar Okuru / 23 Mart 2025 02:40

    Hiç bir şey anlatamazsınız çünkü oturduğu koltuk onun için ülkesinden ve halkından daha değerli.

    Yanıtla (60) (1)
  • KOCA YUSUF / 23 Mart 2025 02:16

    Hukuka güven mi, sanki normal bir ülkeymis de ufacik bir hukuksuzluk olmus, rejim ülkeyi bitiriyor.

    Yanıtla (31) (1)
  • Ty / 23 Mart 2025 02:07

    Genç bir oğlan birkaç ay önce altta docent yazıyordu şimdi profosör olmuş aynen şöyle diyor. Tamam protesto etmek hakkın ama insanları bu şekilde sokaga cağırarak olmazmış peki millet ne şekilde nereye çağrılacak onu söylemiyor. Valla bunlar acayip zeki insanlar ne çabuk docent profosör oluyorlar belli oluyor.

    Yanıtla (55) (3)
  • karar okuru / 23 Mart 2025 02:01

    Bir oy verdim caldilar. Imamoglu'nu iceri aldilar. Imammoglu Istanbul'un secilmis belediye baskanidir. Ben kayyum icin oy vermedim. Secme hakkimi korumak icin Imamoglu'nun arkasindayim.

    Yanıtla (55) (1)
  • Adalet / 23 Mart 2025 01:49

    Ben Mehmet Şimşek'in yerinde olsam bugün istifa ederim çünkü Adalet olmayan yerde boşa kürek çekiyor

    Yanıtla (62) (1)
  • Karar okuru / 23 Mart 2025 01:37

    Kuvvetler ayrılığı yoksa otoriterleşme vardır.bu kesin.otoriterieşme varsa 1930 lar dünyası var demektir.Bu da sonunda savaş demektir.peki nasıl otoriterler iktidara gelebiliyor?çünkü onlar başlangıçta popülist.Gelir dağlımı bozukluğundan bunalan halklar oy veriyor.Sonu kötü olacak ama kendilerini çaresiz hisseden halklar oyunu popilistlere veriyor.yani küreselci ler pastanın büyük kısmını aldılar ama halkı kaybettiler.halklar denize düştü yılana sarılıyor.

    Yanıtla (16) (0)
  • İlhan / 23 Mart 2025 01:36

    Ülkede yönetim şekli değişti sizler hâlâ kavrayamıyorsunuz. Muhalefetin sistemi anlaması ve ona göre siyaset yapması gerekiyor. Her neyse buda gelir bu da geçer. Çok boş yazılar var derinlik yok. Dünkü demokrasi denendi ve başarısız oldu. Yeni şeyi inşa ederken karşı durmak yerine ruhunu anlayıp ideal olanı belirtmek lazım

    Yanıtla (2) (14)
  • Sokağın avukatı. / 23 Mart 2025 01:10

    Detaylara kadar tüm medyayı izliyorum. Gizli tanıklar, Masakmış, Baz istasyonuymuş, Evinde para varmış gibi mevzular olaya hakim. Bunlar sadece kurgusal iddiayı oluşturur. Anladığım kadarıyla yolsuzluklara ait UZMAN MÜFETTİŞLERİN RAPORU yok. Kamu denetimi iddialarla değil, RAPORLARLA sonuçlandırılır.
    Masumsan bu iddialara karşı kendini akla mantığı yaygındır. Kamu davalarında RAPOR'u olmayan her İddia KURGU'saldır, neyini ve neresini düzelteceksin. İşleri çok zor.

    Yanıtla (40) (0)
  • Ty / 23 Mart 2025 00:52

    Saymaz tutuklanmaktan kurtuldu ama İmamoğlu'nu kesin tutuklayacak. Mecburen

    Yanıtla (14) (1)
  • Konyalı / 23 Mart 2025 00:47

    Mehmet şimşek iki yıllık çabası doları frenlemek olduğunu gördük "döviz düşmesin diye dolar satıyoruz" söylemenin de koca bir balon olduğunu gördük. Devletin dini adalettir.

    Yanıtla (24) (0)
  • Etem / 23 Mart 2025 00:45

    Bu hükümetin elinde daha önceki vesayetçilerin elinde olmayan büyük bir medya gücü ve sosyal medyayı işgal etmiş bir trol ordusu var. Temeli olmayan suçlamaları, iftiraları daha tutuklamalar başlamadan pazarlamaya başlamışlardı. O taktik önceleri çok kullanıldı ve geçerliliğini yitirdi. Mızrak artık çuvala sığmıyor. Olayın siyasi olduğunu dünya alem bildiği halde bunlar hala yolsuzluk, terör ilişkisi deyip gülünç duruma düşüyorlar.

    Yanıtla (63) (1)
  • Yaşlı kartal / 23 Mart 2025 00:23

    Beşiktaş teknik direktörlüğü yapmış
    Slevan Biliç."Türkiyede temel sorun şu
    Bilgili olanların yetkisi yok, Yetkisi olanlarında Bilgisi yok" Adam son noktayı koymuş

    Yanıtla (50) (0)
  • Mamosta / 23 Mart 2025 00:22

    Bu ülkenin askerleri, savcıları hakimleri, polisleri, istihbaratı Erdoğan’ın karşısındayken halk Erdoğan’ın yanındaydı. Bu gün tam tersi bütün bu güçler Erdoğan’ın yanındayken halk Erdoğan’ın karşısında. En büyük güç halktır. Halk kimden yana ise o kazanır.

    Yanıtla (79) (1)
  • Muhriç / 23 Mart 2025 00:19

    İklimlerin fauna ve florayı belirlemesi gibi, devlet sistemleri de nasıl bir dünyada yaşayacağımızı belirliyor. Buna Kuzey ve Güney Kore iyi bir örnektir. Biz maalesef berbat bir sistem kurarak rotayı Kuzey Kore'ye çevirdik. Bunun acısını tüm ülke ile beraber en çok da bu sistemi kuranları bilinçsizce destekleyenler çekecek. Yatırımın gelmemesi, sermayenin fırsat buldukça yurt dışına kaçması elbette felakettir. Ama asıl felaket, beyin göçü ve yetişmiş insan kaybımızdır.

    Yanıtla (53) (1)